Subject: FW: usaldusisiku nõuetele vastavuse kontroll ja juurdepääs arhiivitud karistusandmetele
From: "Justiitsministeerium"
To: "Justiitsministeerium"
Date: Thu, 8 Aug 2024 15:34:42 +0300

From: Kristel Lekko <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, August 8, 2024 1:08 PM
To: Kairit Kirsipuu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Aleksandr Logussov
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: usaldusisiku nõuetele vastavuse kontroll ja juurdepääs
arhiivitud karistusandmetele

Tere

Edastan alloleva pöördumise ka teile.

Andres Suik märkis, et maksejõuetuse ja usaldusisiku valdkond on
vabakutsete talituse pädevuses.

Lugupidamisega

Kristel Lekko

Õiguskantsleri nõunik

693 8443

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Kristel Lekko
Sent: Thursday, August 8, 2024 12:00 PM
To: Andres Suik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Andreas Kangur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: usaldusisiku nõuetele vastavuse kontroll ja juurdepääs arhiivitud
karistusandmetele

Tere

Tülitan teid Õiguskantsleri Kantseleist. Ehk on teil võimalik kaasa aidata
õiguskantslerile esitatud avalduse lahendamisele.

Õiguskantsleri poole pöördus inimene murega, et Kohtutäiturite ja
Pankrotihaldurite Koda tegi karistusregistrisse päringuid tema
karistusandmete (sh kustutatud ja arhiivitud andmete) kohta ning seda
enne, kui ta esitas taotluse enda kandmiseks usaldusisikute nimekirja.

Soovime teada:

1.	millal tuleb kontrollida usaldusisikuks kandideeriva inimese
vastavust FIMS § 58 lõikes 5 sätestatud tingimustele

a.	kas pärast seda, kui inimene on esitanud avalduse, et soovib
sooritada usaldusisiku eksamit ja on maksnud eksami sooritamise tasu (FIMS
§ 59) või
b.	pärast eksami sooritamist ja enne esmast koolitust või koolituse
läbimise ajal (FIMS § 60) või
c.	pärast seda, kui inimene on läbinud eksami ja esmase koolituse
ning on esitanud taotluse enda kandmiseks usaldusisikute nimekirja (FIMS §
58 lg 4)?

2.	millistel alustel saab keelduda inimest eksamile mitte lubada
(justiitsministri 29.06.2022 määruse § 6 lg 3)?
3.	kas usaldusisikute nimekirja kandmisel tuleb arvestada kustutatud
ja arhiivitud karistusandmeid või üksnes kehtivaid ja arhiveerimata
karistusandmeid (FIMS § 58 lg 5 p 1)?
4.	kas usaldusisikute nimekirja kandmisel võib arvestada kustutatud
ja arhiivitud karistusandmeid inimese edasise käitumise, sh temast
lähtuvate riskide prognoosimisel (kas inimene on aus ja kõlbeline, FIMS §
58 lg 2 p 2)?
5.	kas koda on õigustatud tegema karistusregistrisse päringuid
inimese kustutatud ja arhiivitud karistusandmete kohta (usaldusisikute
nimekirja kandmiseks; ka seoses pankrotihaldurite, kohtutäituri abide ja
saneerimisnõustajatega)?
6.	kas ja milliste meetmetega on välistatud kustutatud ja arhiivitud
karistusandmete väljastamine isikutele, kes ei ole selleks seaduse järgi
õigustatud (KarRS § 20 lg 1)?

Palun vastata kahe nädala jooksul. Kui vastamisega läheb kauem, palun
andke sellest teada.

Oodatud on ka muud selgitused ja kommentaarid, mida peate vajalikuks
edastada.

Kui peate vajalikuks edastada käesolev pöördumine vastamiseks kellelegi
teisele, palun andke sellestki teada.

Lugupidamisega

Kristel Lekko

Õiguskantsleri nõunik

693 8443

[email-masked] <mailto:[email-masked]>